Keskustan Sivistysseuran vuosikokous: Katse kulttuurialan nousuun ja kasvuun

Keskustan Sivistysseuran vuosikokous kiittää valtiovarainministeriksi siirtyvää Annika Saarikkoa työstä tiede- ja kulttuuriministerinä. Saarikko on heti ministeriydensä alusta tehnyt määrätietoisesti työtä mm. korkeakoulutuksen saavutettavuuden parantamiseksi Suomessa ja osaajien saamiseksi koko laajaan Suomeen.

Vuosikokous onnittelee uutta tiede- ja kulttuuriministeriä, teatteriharrastaja Antti Kurvista.

Kurvinen on kolmas keskustalainen ministeri opetus- ja kulttuuriministeriössä lyhyen ajan sisään. Keskustan Sivistysseuran vuosikokous toivoo pitkäjänteistä työtä koulutuksen ja kulttuurin tasa-arvon edistämiseksi.

Vuosikokous muistuttaa, että koronakriisin jälkeen vastavalitun ministeri Kurvisen akuutein tehtävä on tukea laajan kulttuuri- ja tapahtuma-alan paluuta uuteen normaaliin. Ministeri Saarikon aloittamaa kulttuurialan tulevaisuustyötä tulee jatkaa.

Ajatus pitääkin pitää myös kriisin jälkeisessä ajassa. Kulttuuri- ja tapahtuma-alalla on suuri lunastamaton potentiaali uusien työpaikkojen ja kestävän kasvun tarjoana.

–        Sivistys voi olla paitsi ihmisyyden myös talouden kasvun lähde – jos niin päätämme, Keskustan Sivistysseuran puheenjohtajaksi valittu Arttu Karila muistuttaa.