Maalaisliitto-Keskustan kirjakerho

Maalaisliitto-Keskustan kirjakerhon tavoitteena on kannustaa ihmisiä keskustaa käsittelevän kirjallisuuden pariin ja edistää lukemista harrastuksena.

Kyseessä on Facebookissa toimiva ryhmä, joka on pyhitetty Keskusta-aatetta käsittelevän kirjallisuuden puintiin. Ryhmä on myös luonteva ympäristö järjestää samanhenkisten kanssa lukupiirejä tai kartoittaa vanhoja kirja-aarteita.

Ryhmä on avoin jokaiselle keskustan jäsenelle.

Ennen ryhmään liittymistä jokaisen on vastattava muutamaan kysymykseen ja sitouduttava ryhmän sääntöihin.

Linkki Maalaisliitto-Keskustan kirjakerhoon löytyy ryhmän julkaisun jälkeen Sivistysseuran Facebook-sivulta.

Pääset facebook-ryhmään tästä: linkki kirjakerhoon.

Käsikirjasto

Käsikirjasto on sivistysseuran ylläpitämä listaus keskustaa käsittelevästä kirjallisuudesta.

Kirjaston löydät täältä: Linkki

Facebook -ryhmän säännöt:

Maalaisliitto-Keskustan kirjakerho on tarkoitettu ensisijaisesti Keskustan jäsenten väliseksi keskustelufoorumiksi. Ryhmässä käytävä keskustelu on luottamuksellista eikä ryhmästä saa ottaa kuvakaappauksia tai muuten välittää keskustelua eteenpäin.

Pidetään keskustelu hyvähenkisenä ja asiallisena. Yhteinen tavoitteemme on luoda some-keskusteluun esimerkki, johon toisen haukkuminen ei kuulu.

Ryhmään voivat liittyä kaikki Keskustan jäsenet, jotka ovat vastanneet liittymisen yhteydessä esitettyihin kysymyksiin.

Ryhmän tarkoituksena on:

• Käydä keskustelua jäsenten kesken Maalaisliitto-Keskustaa koskevasta vanhasta tai uudesta kirjallisuudesta tai Maalaisliitto-Keskustaa sivuavista kirjallisista teoksista.
  • Kannustaa keskustalaisia perehtymään puoluekirjallisuuteen
  • Edistää lukuharrastusta suomalaisten keskuudessa
  • Kertoa tulevista kirjajulkistuksista
  • Huom. foorumilla voi välittää tietoa saatavilla olevasta kirjallisuudesta, mutta foorumi ei ole kaupanteonpaikka tai ilmoitustaulu kirjatarjouksille. Sivistysseura ei vastaa tässä ryhmässä tehdyistä kirjalainoista tai -kaupoista.
  • Keskitytään olennaiseen eli nautitaan yhdessä hyvästä kirjallisesta tuotannosta.

Ryhmä on Keskustan Sivistysseuran ylläpitämä ja vapaaehtoisten moderaattorien moderoima.

Ryhmässä saa kysyä kysymyksiä, aloittaa keskusteluja. Vältäthän häiritsevän tiheää kommentointia ja liian tiheää keskustelunavausta.

Ryhmä on yhteisö, joka välittää itsestään itse keskustelun kautta ja tarvittaessa jäsenten tekemin ilmiannoin. Kiireellisissä tapauksissa kannattaa olla yhteydessä ryhmän ylläpitäjiin.

Säännöt koskevat nimenomaan ryhmässä käytävää keskustelua ja sen jäsenyyttä.

Säännöt ovat vielä erikseen eritelty ryhmän Tietoja-osiossa. Sääntöjen rikkomisesta jäsen voidaan mykistää viikoksi, ja toistuvista rikkeistä erottaa ryhmästä kokonaan.