Keskustan Sivistysseura: Keskustan korjattava sivistyspolitiikan suunta

Perjantaina Jyväskylässä kokoontunut Sivistysseuran vuosikokous valitsi hallituksen uudelle toimikaudelle. Kannanotossaan Sivistysseura rohkaisee Keskustaa painottamaan koulutus- ja sivistyspolitiikkaa ministerivalinnoissa.

Keskustan Sivistysseuran perjantaina Jyväskylässä kokoontunut vuosikokous otti kantaa ministerivalintoihin ja tulevan hallituksen sivistyspolitiikkaan. Keskustan luonne ja perinne sivistyspuolueena velvoittaa keskustalaisia tarttumaan Suomen koulutuspolitiikan ruoriin.

– Vajaan kymmenen vuoden säästöpolitiikan jälkeen on aika tehdä uusia panostuksia koulutukseen ja sivistykseen. Henkinen ilmapiiri on muutettava tulevaisuususkoa ja luottamusta vahvistavaksi. Hyvä hallitusohjelma on alku, mutta toimeenpano ratkaisee. Keskustan tulee painottaa opetus- ja kulttuuriministeriötä ministerivalinnoissaan, sanoo Keskustan Sivistysseuran puheenjohtaja Arttu Karila.

Yhden vuosikokouksen malliin siirtynyt yhdistys päätti sääntömääräisten asioiden lisäksi uudesta hallituksesta. Uudelle kaudelle valittiin puheenjohtajaksi Arttu Karila, varapuheenjohtajaksi Mia Lehto, sihteeriksi Anniina Sippola ja hallituksen jäseniksi Jirka Hakala, Eemeli Rajala ja Liina Tiusanen.

– Keskustan Sivistysseuraa tarvitaan niin kuin kaikkia keskustan kentän toimijoita liikkeen uuden nousun rakentamiseksi. Uskon, että sivistysaatetta korostamalla keskusta löytää paikkansa omaleimaisena puolueena, sanoo Keskustan Sivistysseuran puheenjohtaja Arttu Karila.

Lisätietoja:

Arttu Karila